Данный урок предназначен для самостоятельного изучения. В этом уроке будет выложена книга Антуана де Сент Экзюпери - "Маленький принц". В книге будут скрыты - 20 слов. Задача - прочитать книгу на протяжении 1 месяца и найти все скрытые слова (будут иметь названия - слово-ключ). Кто найдет все чешские слова-ключи, пришлет их мне на почту (телеграм) - получает бонус - 500 крон с последней оплаты. В группе из 2х и более человек - бонус получает первый, кто пришлет все слова! Клацайте на все выделенные слова, даже если их знаете - повторите и, возможно, найдёте бонус.

Malý princ


Kapitola I.
Když mi bylo šest let, viděl jsem jednou nádherný obrázek v knize o pralese, která se jmenovala Příběhy ze života. Na obrázku byl hroznýš, jak polyká šelmu. Tohle je kopie kresby: V knížce stálo: "Hroznýši svou kořist nežvýkají, polykají ji celou. Potom se nemohou ani hnout a celého půl roku spí a tráví." Hodně jsem tehdy přemýšlel o dobrodružstvích v džungli a také se mně podařilo nakreslit pastelkou první kresbu. Kresbu číslo 1. Vypadala takhle: Ukázal jsem své veledílo dospělým a ptal jsem se jich, nahání-li  jim má kresba strach. Odpověděli  mi: "Proč by klobouk naháněl strach?" Ale on to nebyl klobouk. Byl to hroznýš, jak zažívá slona. Nakreslil jsem tedy vnitřek hroznýše, aby to dospělí pochopili. Oni totiž potřebují vždycky nějaká vysvětlení. Má kresba číslo 2 vypadala takhle:   Dospělí mi však poradili, aby nechal toho kreslení otevřených a zavřených hroznýšů a zajímal se  raději o zeměpis, počty a mluvnici. Tak se stalo, že jsem se v šesti letech vzdal skvělé malířské kariéry. Neúspěch mé kresby číslo 1 a kresby číslo 2 mě odradil. Dospělí sami nikdy nic nechápou a děti to hrozně unavuje, stále a stále jim něco vysvětlovat. Musel jsem si tedy vybrat jiné povolání  a naučil jsem se řídit letadlo. Létal jsem tak trochu po celém světě. A pravda je, že mi zeměpis hodně posloužil. Dovedl jsem na první pohled rozeznat Čínu od Arizony. Je to velice užitečné, když člověk v noci zabloudí. A tak jsem se v životě setkal se spoustou vážných lidí. Žil jsem hodně s dospělými, poznal jsem je velice zblízka. Ale mé mínění o nich se valně nezměnilo. Když jsem mezi nimi potkal někoho, kdo se mi zdál trochu bystrý, ověřil jsem si na něm svou zkušenost s kresbou číslo 1, kterou mám stále schovanou. Chtěl jsem vědět, je-li opravdu chápavý. Ale vždycky mi odpověděl: "To je klobouk." Nepovídal jsem mu tedy ani o hroznýších, ani o pralesích, ani o hvězdách. Přizpůsobil jsem se mu. Mluvil jsem s ním o bridži, golfu, politice a o kravatách. A dospělý byl velice spokojen, že poznal tak rozumného člověka. Читать далее

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *